logofotura-bezfoture

FOTO AVANTURA

pejzažna fotografija

David Matković – "Planine i more", 6.fOTURA

Šesto izdanje fotografske avanture skraćenog naziva „fOTURA” definitivno u podnaslovu ima „Planine i more”, a ovo je bio moj drugi susret s ovim sjajnim projektom iza kojeg stoje Roman i Igor, veliki entuzijasti i zaljubljenici u fotografiju, prirodu i pogotovo Velebit, kojeg poznaju ‘u dušu’
Njih dvojicu poznajem već sedam godina, a poveznica je naravno – fotografija, odnosno prijateljstvo između naših fotoklubova. Budući sam i osobno ljubitelj prirode i pejzažne fotografije, a fOTURA povezuje upravo te dvije prekrasne strasti, logično je da me ova sjajna ideja o druženju s istomišljenicima odmah privukla čim sam saznao za nju. Kao i prošle godine, ponovno sam do zadnjeg trena dvojio hoću li uspjeti odvojiti vikend za fOTURU, no ponovno sam uspio i ne mogu ni opisati koliko mi je drago zbog toga. Dva i pol dana druženja sa starim / novim foto prijateljima, učenje o fotografiji i otkrivanje novih lokacija – pravi fotografski zen vikend!

Nakon što sam prošle godine na 4. fOTURI koja je bazu imala u hostelu Čelina, smještenom između Baških Oštarija i Karlobaga, upoznao prekrasne predjele kao što su Tulove grede, Dabarski kukovi, kanjon Zrmanje, slapovi Muškovci na Zrmanji, Večka kula u Starigrad Paklenici, Turska kula u Perušiću, špilja Samograd u Pećinskom parku Grabovača, izvori rijeke Gacke i druge prekrasne lokacije, ova fOTURA je za bazu imala Pansion Jure u Krasnom.
Nakon odrađenih poslovnih obveza, u petak popodne je mala istarska delegacija krenula put Krasnog. Razveselilo me kad mi je Roman rekao kako su se na fOTURU prijavile Aleksandra i Karmen, koje sam poznavao od ranije, naravno iz fotoklupskog svijeta. Nakon malo više od dva sata stigli smo na odredište, gdje su me dočekala neka poznata, ali i puno nepoznatih lica, no kada imate grupu ljudi koje povezuju iste stvari, komunikacijske barijere padaju rekordnom brzinom.
Nakon što smo se smjestili u sobe i večerali, uslijedilo je Igovoro predavanje o astrofotografiji, koje sam već imao prilike slušati, no uvijek je zanimljivo i dobro se prisjetiti nekih pravila astrofotografije. Kako to inače biva na fOTURI, teorija se odmah primjenjuje u praksi, pa smo krenuli u potragu za astrofotografijama na lokaciju svetišta Majke Božje Krasnarske, odnosno kraj hotela u sklopu svetišta, pored kojeg se nalazi zvono iz 1920. godine. Kad smo na memorijske kartice spremili sve što smo naumili, vratili smo se u pansion na zasluženi odmor.

Subotnje jutro je započelo doručkom, nakon kojeg je Roman održao uvijek zanimljivo predavanje o pejzažnoj fotografiji. Naši vrijedni voditelji su se informirali o stanju ceste prema Zavižanu, na kojem je tri dana ranije pao svježi snijeg. Prema svim informacijama, cesta je bila prohodna i krenuli smo na ovu avanturu. Putem smo stali iz mjesta Oltari snimiti prekrasan pogled na obližnje otoke. Iako je na putu prema Zavižanu bilo snijega, cesta je bila korektno očišćena. Najizazovniji je bio makadamski dio od ulaza u NP do samog Zavižana, koji je bio vozački izazovan, no svi smo s(p)retno stigli na odredište i mogli smo se posvetiti fotografiji. Obišli smo kapelicu Sv. Ante Padovanskog, Velebitski botanički park, Zavižansku kosu s koje puca prekrasan pogled na otoke i planinarski dom Zavižan, gdje smo se okrijepili kavom i pićem te krenuli natrag prema automobilima. Pao je i dogovor da krećemo put Kosinja, odnosno Kosinjskog mosta. Na putu prema tamo stali smo na vidikovcu s kojeg se pruža prekrasan pogled na Ličko polje. Zadnje zrake dnevnog svjetla dočekali smo na Kosinjskom mostu, kamenom mostu izgrađenom 1925. godine preko rijeke Like koji spaja Gornji i Donji Kosinj. Ono što ga čini posebnim je da je izgrađen je po uzoru na starohrvatsku mostogradnju, tehnikom uklinjenja kamena. Lagano umorni i gladni krenuli smo natrag u pansion na večeru, a nakon kratkog odmora, ponovno smo se zaputili na svježi planinski noćni zrak, jer na redu je bila nova doza astrofotografije, ovoga puta iz mjesta Oltari u pravcu otoka (Krk, Rab, Goli otok, Prvić i dr.). Nakon što smo se dobro ohladili na svježem zraku, mogli smo natrag u pansion na zasluženi odmor prije završnog dana.

Nedjeljni dio programa krenuo je doručkom i odlaskom u nabavku ukusnog sira i mliječnih proizvoda u Siranu Runolist u Krasnom. Nakon što smo se dobro opskrbili, krenuli smo dalje i to put uvale Zavratnica, koja mi već dugo stoji na ‘to do’ listi. Nakon što smo je snimili s vrha kanjonske litice, krenuli smo put Jablanca, odakle kreće pješačka staza prema uvali Zavratnica, jednoj od najljepših uvala Jadrana, krškom fenomenu koji je 1964. proglašen zaštićenim krajolikom, a od 1981. godine je dio Parka prirode Velebit. Cijela staza i sama uvala, čiji je jedan od prepoznatljivih simbola i potopljena teglenica, su me oduševili i definitivno preporučam da je posjetite ukoliko već niste. Nakon povratka u Jablanac krenuli smo prema Senju, gdje smo se kratko zaustavili kod tvrđave Nehaj. Uživali smo u prekrasnom vremenu i rijetkoj situaciji da na toj lokaciji gdje često “brije” poznata senjska bura nema ni povjetarca. Sljedeća stanica bio je Novi Vinodolski, gdje smo ručali u pizzeriji Nava, da bi se zatim zaputili iznad Novog Vinodolskog na lokaciju Stari grad Ledenice. To je još jedna nova lokacija koju sam otkrio zahvaljujući fOTURI i koja me oduševila. Parkirali smo kod Okruglog groblja i krenuli prema Starom gradu Ledenice, gdje smo dočekali zalazak sunca. Na kraju ovog prekrasnog druženja okupili smo se na obližnjem vidikovcu gdje su nas pozdravili voditelji fOTURE, da bi se potom svi uputili svojim kućama – mi prema Istri, a glavnina ekipe u smjeru Zagreba.

Bio je ovo još jedan sjajan fOTURA vikend i nema sumnje da ću prisustvovati na još puno njih. Prva sljedeća prilika je već u Istri od 12. do 14.5.2023. i definitivna preporuka svima je da prate fOTURU na društvenim mrežama kako bi na vrijeme saznali za nove fotografske avanture u organizaciji sjajnog fOTURA tima!